Registratieformulier
Informatie patiënttevredenheidsonderzoek
Inleiding
Huisartsenpraktijk Voerendaal vindt de kwaliteit van zorg die u ontvangt belangrijk.
Ook de ervaring van patiënten die zorg hebben ontvangen, willen we er graag bij betrekken om de kwaliteit te kunnen verbeteren.
De resultaten van het onderzoek kunnen gebruikt worden om de zorg te verbeteren.
Wie vult de vragenlijst in?
De vragenlijst is bestemd voor personen (kinderen en volwassenen) die contact hebben gehad met iemand werkzaam in de praktijk: dit kan zijn tijdens een consult / bezoek in de praktijk, een telefonisch consult of tijdens een huisbezoek, maar ook een e-consult.
Uw huisarts, de assistente, de medisch secretaresse of de praktijkondersteuner heeft u voor het onderzoek uitgenodigd na afloop van uw contact met de praktijk.
Deelname is anoniem en zonder gevolgen
Uw deelname aan het onderzoek is anoniem. Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk verwerkt en behandeld. De praktijk en uw huisarts kan niet achterhalen wat u persoonlijk heeft geantwoord. Anonimiteit is hiermee gegarandeerd.
De gegevens worden niet voor een ander doel gebruikt dan voor het verzamelen van informatie over de kwaliteit van de verleende zorg. Meedoen aan dit onderzoek is geheel vrijwillig en heeft geen gevolgen voor uw behandeling of verzekering.
Invulinstructie digitale deelname patiënttevredenheidsonderzoek
U heeft aangegeven de vragenlijst digitaal te willen invullen.
Om het digitale patiënttevredenheidsonderzoek in te vullen, doorloopt u de volgende stappen:
1. Vul de vragen zo volledig en eerlijk mogelijk in.
2. Druk op de knop “gereed”. Uw antwoorden worden vervolgens anoniem verzonden en u kunt het scherm sluiten.
Meer informatie
Wanneer u nog vragen heeft over het onderzoek kunt u zich wenden tot een van de praktijkassistentes.
Vragenlijst “Ervaringen met de zorg van de huisarts”
Bestemd voor personen (kinderen en volwassenen) die contact hebben gehad met de huisarts, de doktersassistente, de praktijkondersteuner of de medisch secretaresse
De vragen gaan over uw ervaringen met betrekking tot het laatste contact met uw huisarts. Wij stellen het dan ook zeer op prijs als u deze vragenlijst wil invullen. Dit kost ongeveer 10 minuten. Er bestaan geen foute antwoorden. Bij twijfel kunt u het antwoord opgeven dat het dichtst in de buurt komt van uw ervaring.
Deelname aan dit onderzoek is vrijwillig en anoniem. Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk verwerkt en behandeld. De praktijk en uw huisarts kan niet achterhalen wat u persoonlijk heeft geantwoord.
Wanneer u anoniem wilt blijven, kijk dan uit met het noemen van namen.
Let op: de opmerkingen die u geeft bij de open vragen worden letterlijk doorgegeven aan uw huisarts: wanneer u anoniem wil blijven, kijk dan uit met het noemen van namen!
Bij welke huisartsenpraktijk bent u patiënt? *
Kies
Medisch Centrum Dammerich
Heeft u een online account via onze praktijk? *
Kies
Ja
Nee
Met welke huisarts / doktersassistente / praktijkondersteuner / medisch secretaresse in de praktijk heeft u contact gehad? *
RJMG Costongs
MGH Driessen
E Ruijters
A Slijpen
J de Jager
N Hoogstraten
Doktersassistente:
Medisch Secretaresse:
Praktijkondersteuner:
Praktijkmanager
Ik wil geen naam noemen.
Ik heb het volgende contact met de huisarts gehad: *
Kies
consult / bezoek in de praktijk
telefonisch consult
huisbezoek
mailcontact
e-consult via online account
N.v.t.
De volgende vragen gaan over uw laatste contact met de HA/POH/DA/MS:
Geef bij elke uitspraak aan in hoeverre u het ermee eens of oneens bent. Doe dit door het hokje aan te kruisen dat het meest van toepassing is. Als de uitspraak niet van toepassing is, kruis dan 'n.v.t.' aan.
Huisarts = HA
Praktijkondersteuner = POH
Doktersassistente = DA
Medisch Secretaresse = MS
Praktijkmanager = PM
Telefonisch contact met de praktijk:
De DA aan de telefoon legde begrijpelijk uit *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De DA aan de telefoon gaf mij informatie over wat ik kan doen als mijn klachten veranderen *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik had vertrouwen in de deskundigheid van de DA aan de telefoon *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Indien u de huisarts zelf aan de telefoon kreeg:
Ik kon de HA de vragen stellen die ik wilde *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De HA legde begrijpelijk uit *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De HA had belangstelling voor mijn persoonlijke situatie *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik bepaalde samen met mijn HA de aanpak van mijn behandeling *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De behandeling van de HA sloot aan op de behandeling van andere zorgverleners *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De HA gaf mij informatie over wat ik kan doen als mijn klachten veranderen *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik kreeg van de HA een behandeling of advies waar ik wat mee kan *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik had vertrouwen in de deskundigheid van de HA *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik vond het geen probleem dat ik een andere HA aan de telefoon kreeg in plaats van mijn eigen HA. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De huisartsenpraktijk was telefonisch goed bereikbaar. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De wachttijd bedroeg niet meer dan 10 minuten *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Heeft het voor u meerwaarde om de HA direct zelf aan de lijn te krijgen? *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Andere patiënten kunnen niet horen wat er aan de balie besproken wordt *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Patiënten kunnen in de wachtkamer niet horen wat er in de spreekkamer / kamer van de arts wordt gezegd. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Het online account
Het online account was gemakkelijk aan te maken. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Het online account is gemakkelijk en duidelijk in gebruik. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik gebruik het online account voor inzage in mijn dossier. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik gebruik het online account voor herhaalmedicatie aan te vragen *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik gebruik het online account voor korte vragen aan de HA/POH/DA/MS/PM (e-consult) *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik gebruik het online account voor afspraken te maken *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik gebruik het online account voor metingen. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Sinds het gebruik van de online diensten maak ik minder telefonisch contact met de praktijk. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
U krijgt voldoende hulp aangeboden bij vragen of problemen bij uw online account. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De medisch secretaresse
Ik weet waarvoor ik bij de medisch secretaresse terecht kan. *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Ik krijg van de medisch secretaresse informatie of advies waar ik iets mee kan *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De praktijkondersteuner
Ik ben tevreden over de uitleg, behandeling en interesse van de praktijkondersteuner *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De praktijkondersteuner is goed bereikbaar bij tussentijdse vragen *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
De praktijkondersteuner heeft geen lange wachttijd *
Kies
Nee, helemaal niet
Een beetje
Deels
Groten- deels
Ja, helemaal
N.v.t.
Geef bij onderstaande stellingen aan welke u het meest belangrijk vindt. Ik vind het belangrijk dat... *
… de assistente aan de telefoon begrijpelijk uitlegt
… de assistente aan de telefoon mij informatie geeft over wat ik kan doen als mijn klachten veranderen
… ik vertrouwen heb in de deskundigheid van de assistente aan de telefoon
… ik de huisarts de vragen kan stellen die ik wil
… de huisarts begrijpelijk uitlegt
… de huisarts belangstelling heeft voor mijn persoonlijke situatie
… ik samen met mijn huisarts de aanpak van mijn behandeling bepaal
… de behandeling van de huisarts goed aansluit op de behandeling van andere zorgverleners
… de huisarts mij informatie geeft over wat ik kan doen als mijn klachten veranderen
… ik van de huisarts een behandeling en/of advies krijg waar ik wat mee kan
… ik vertrouwen heb in de deskundigheid van de huisarts
… de huisartsenpraktijk telefonisch goed bereikbaar is
… andere patiënten niet kunnen horen wat er aan de balie besproken wordt
… patiënten in de wachtkamer niet kunnen horen wat er in de spreekkamer / kamer van de arts wordt gezegd.
Zou u de huisartsenpraktijk bij mensen in uw buurt aanbevelen? (0 = zeker niet; 10 = zeker wel) *
Kies
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Waarover zou u de huisarts / praktijkondersteuner / doktersassistente / medisch secretaresse een compliment willen geven? *
Wat zou de huisarts / huisartsenpraktijk volgens u anders kunnen doen?
Welk rapportcijfer geeft u de assistente aan de telefoon (1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) *
Kies
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N.v.t.
Welk rapportcijfer geeft u de assistente in de behandelkamer(1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) *
Kies
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N.v.t.
Welk rapportcijfer geeft u de praktijkondersteuner (1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) *
Kies
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N.v.t.
Welk rapportcijfer geeft u de medisch secretaresse(1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) *
Kies
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N.v.t.
Het is duidelijk op welke manier ik een klacht kan indienen (1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) *
Kies
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Achtergrondinformatie:
Wie vulde de vragenlijst in: *
Kies
De patiënt
Iemand anders (bijv. een ouder van een kind of een verzorger)
Wat is uw leeftijd (van de patiënt?) *
Kies
0-4 jaar
5-10 jaar
11-15 jaar
16-24 jaar
25-34 jaar
35-44 jaar
45-54 jaar
55-64 jaar
65-74 jaar
75-84 jaar
85 jaar en ouder
Bent u (de patiënt) een man of een vrouw? *
Kies
Man / jongen
Vrouw / meisje
Anders
Hoe zou u uw algemene gezondheid omschrijven (van de patiënt)? *
Kies
Uitstekend
Zeer goed
Matig
Slecht
Wat is uw hoogst voltooide opleiding (van de patiënt)? *
Kies
Geen opleiding (lager onderwijs: niet afgemaakt)
Lager onderwijs (basisschool, speciaal basisonderwijs)
Lager of voorbereidend beroepsonderwijs (zoals LTS, LEAO, LHNO, VMBO)
Middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (zoals MAVO, (M)ULO, MBO-kort, VMBO-t)
Middelbaar beroepsonderwijs en beroepsbegeleidend onderwijs (zoals MBO-lang, MTS, MEAO, BOL, BBL, INAS)
Hoger algemeen en voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (zoals HAVO, VWO, Atheneum, Gymnasium, HBS, MMS)
Hoger beroepsonderwijs (zoals HBO, HTS, HEAO, HBO-V, kandidaats wetenschappelijk onderwijs);
Wetenschappelijk onderwijs (universiteit)
Anders
Hartelijk bedankt voor het invullen van de vragenlijst!
Verzenden
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.